A Renault kijelentette, túlságosan költségesnek tartja szerepvállalásukat ahhoz, hogy csupán motorbeszállítóként legyenek jelen a Forma–1-ben. Újabb jel a saját gyári csapat indítására?
Az elmúlt másfél év sikertelensége után sokat lehetett hallani arról, hogy a Renault nem túl elégedett Forma–1-ben elfoglalt helyzetével. A csapat kapcsán beszéltek már a sportágból való kivonulás lehetőségéről, a Red Bull-lal elmérgesedett viszonyukról, de még a saját gyári csapat vásárlásáról is. Monacóban a franciák vezetősége már csak ezen hírek miatt is érezte szükségét annak, hogy a jövőről tárgyaljon Bernie Ecclestone-nal.
Noha úgy tűnik, a sportágnak egy ideig biztosan nem fognak hátat fordítani, Cyril Abiteboul, a gyártó sportigazgatója elárulta, jelenlegi helyzetükkel sem elégedettek. „Az egyetlen dolog, amit jelenleg mondhatok, hogy véleményünk szerint a motorbeszállítói modell nem működik jól az új motorszabályok mellett. A költségek olyan magasak, hogy puszta beszállítóként abból képtelenség elegendő hasznot termelni – és különösen utolérni egy olyan gyártót, mint a Mercedes, amely rendkívül magasra tette a lécet” – nyilatkozta Abiteboul a Motorsport.com-nak.
„Ha a Mercedes nem tette volna ilyen magasra a lécet, talán a kiadásainkat is féken tudnánk tartani, és akkor a motorbeszállítói pozíciónak is lenne értelme. De jelenleg túl sokat költünk. És ha többet költesz, többet is vársz cserébe marketingszempontból.”
Mindez akár egyértelmű utalásnak is tűnhet arra, hogy a Renault a távolabbi jövőt valóban gyári csapattal képzeli el a királykategóriában. Motorpartneri szerződésük a Red Bull-lal és a Toro Rossóval 2016 végéig szól, s elmondásuk szerint ezt ki is akarják tölteni, ám Abiteboul fenti szavai ellenére azt sem zárja ki, hogy ezt a partnerséget meghosszabbítsák. „Elméletben a Red Bull mellett is megtalálhatjuk ezt a marketingértéket. Ezért is hiszünk még mindig abban, hogy van jövőnk a Red Bull-lal. Ennek ellenére most sokkal nehezebb megtalálni ennek módját, mint a korábbi motorformula idején” – fogalmazott a francia.
Végül pedig kiemelte, hogy bár cége üdvözli a 2014-ben bevezetett új technológiákat, valójában a V6-os turbókra való átállás vezetett a költségek drasztikus megemelkedéséhez, s kedvezőtlen helyzetükhöz is. „Több időt kellett volna adni ennek. Elméletben az üzemanyag-hatékonyabb, remek dolog, de talán bizonyos szempontokat – mint a költségek – figyelmen kívül hagytunk. Biztosra veszem, hogy ha meg tudnánk fékezni a kiadásokat, a teljesítmények közti különbségek is kisebbek lennének, mint jelenleg. Most ez a problémák forrása” – zárta gondolatát Abiteboul.
forrás: www.motorsport.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vasgyuszi 2015.06.03. 11:22:20
Ez meg über-LOL:
„Ha a Mercedes nem tette volna ilyen magasra a lécet, talán a kiadásainkat is féken tudnánk tartani, és akkor a motorbeszállítói pozíciónak is lenne értelme. De jelenleg túl sokat költünk. És ha többet költesz, többet is vársz cserébe marketingszempontból.”
Kár volt megszólalnia a csókának, mert így csak kiröhögteti magát és a Renault-t.