A Red Bull elhagyhatja a Forma-1-et, ha rövid időn belül nem kap versenyképes erőforrást, és a Volkswagen Csoport sem siet a segítségére.
Az osztrákok komoly tervekkel vágtak neki a 2015-ös évadnak, az első öt megmérettetésen azonban a dobogós helyezések közelébe sem tudtak kerülni, miközben több alkalommal is komoly műszaki problémákkal szembesültek. Ezt látva a vezetőség – főleg az év elején – komoly kritikákkal illette a Renault-t, mondván az erőforrások nemcsak megbízhatóság, hanem teljesítmény tekintetében is elmaradnak a Mercedes, avagy a Ferrari hajtóegységeitől.
Eközben a nemzetközi sajtóban ismét felütötték fejüket a Volkswagen Csoport érkezésével kapcsolatos híresztelések, miután első emberük, Ferdinand Piech lemondott posztjáról (ez azért fontos, mert sokak szerint eddig ő volt a Forma-1-es projekt legnagyobb ellenlábasa). Mivel a márka köztudottan jó kapcsolatot ápol a Red Bull-lal – például a Német Túraautó Bajnokságban és a Rali-világbajnokságban is együttműködnek – egyesek úgy vélik, a Forma-1-be is az osztrákok partnereként érkeznének, miután az egylet szerződése lejár jelenlegi partnerével.
A múlt héten például a Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemolo is úgy fogalmazott, hogy „egy közös baráttól megtudta”, a Red Bull-birodalom tulajdonosa, Dietrich Mateschitz rá szeretné venni a Volkswagen birtokában lévő Audi vezetőit arra, hogy szálljanak be a királykategóriába. Barcelonában a csapat tanácsadója, Helmut Marko is utalt arra, hogy a jövőben szívesen dolgozna a német cégóriással. „Ha a közeljövőben nem lesz versenyképes erőforrásunk, és nem jön az Audi, akkor kiszállunk”.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Jazo 2015.05.12. 09:40:51
axelczar 2015.05.12. 10:05:31
Ahogy @Jazo is kifejtette: kevés az idő, kevés a tesztelési lehetőség, az erővisszanyerő rendszerek miatt bonyolult és egyedi a technika. Ezek ugyanúgy sújtanák az Audit is, mint a Hondát, így én nem várnék azonnal megváltást tőlük.
Ettől függetlenül szurkolok minden olyan megoldásnak, ami színesebbé tenné a palettát, és legalább az esélyét növelné egy kiegyenlítettebb mezőnynek.