Ha nem segít senki a Redbullnak akkor kiszál

2015/05/11. - írta: dualblazee

A Red Bull elhagyhatja a Forma-1-et, ha rövid időn belül nem kap versenyképes erőforrást, és a Volkswagen Csoport sem siet a segítségére.

danel-ricciardo-red-bull-circuit-de-catalunya-2015-4.jpg

Az osztrákok komoly tervekkel vágtak neki a 2015-ös évadnak, az első öt megmérettetésen azonban a dobogós helyezések közelébe sem tudtak kerülni, miközben több alkalommal is komoly műszaki problémákkal szembesültek. Ezt látva a vezetőség – főleg az év elején – komoly kritikákkal illette a Renault-t, mondván az erőforrások nemcsak megbízhatóság, hanem teljesítmény tekintetében is elmaradnak a Mercedes, avagy a Ferrari hajtóegységeitől.

Eközben a nemzetközi sajtóban ismét felütötték fejüket a Volkswagen Csoport érkezésével kapcsolatos híresztelések, miután első emberük, Ferdinand Piech lemondott posztjáról (ez azért fontos, mert sokak szerint eddig ő volt a Forma-1-es projekt legnagyobb ellenlábasa). Mivel a márka köztudottan jó kapcsolatot ápol a Red Bull-lal – például a Német Túraautó Bajnokságban és a Rali-világbajnokságban is együttműködnek – egyesek úgy vélik, a Forma-1-be is az osztrákok partnereként érkeznének, miután az egylet szerződése lejár jelenlegi partnerével.

A múlt héten például a Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemolo is úgy fogalmazott, hogy „egy közös baráttól megtudta”, a Red Bull-birodalom tulajdonosa, Dietrich Mateschitz rá szeretné venni a Volkswagen birtokában lévő Audi vezetőit arra, hogy szálljanak be a királykategóriába. Barcelonában a csapat tanácsadója, Helmut Marko is utalt arra, hogy a jövőben szívesen dolgozna a német cégóriással. „Ha a közeljövőben nem lesz versenyképes erőforrásunk, és nem jön az Audi, akkor kiszállunk”.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dualsport.blog.hu/api/trackback/id/tr147450452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jazo 2015.05.12. 09:40:51

Nehezen hiszem, hogy ma lenne olyan autós cég, aki szívesen beszállna a Forma 1-be. Az egész szabályrendszer olyan, ami miatt lehetetlen rövid idő (1-2 év) alatt kifejleszteni egy új autót, főleg maga a technológia is eléggé új a különböző erővisszanyerő rendszerek miatt. Azt sem értem, hogy a pilóták miért nem tiltakoznak az ellen, hogy rendesen nem letesztelt autókban kell versenyezniük, ami az életüket veszélyezteti. Nem normális hogy ilyen teljesítményű versenyautóknál ennyire tilos tesztelniük a gyártóknak. Szóval szerintem bolond lenne mind az Audi, mind a VW belépni az F1-be, amikor minden szabály akadályozza a rendes fejlesztést.

axelczar 2015.05.12. 10:05:31

Szerintem az Audi belépése is lutri lenne. Vagy sikerül betalálni, vagy nem. Mint azt a Honda példája mutatja, hiába a mérhetetlen pénz, a gyártási tapasztalat, az eredmény ezektől nem jön automatikusan. Miben lenne jobb az Audi, mint most a Honda? Erre szerintem a Hondánál is kíváncsiak lennének, hogy mit hagytak ki a siker képletéből.
Ahogy @Jazo is kifejtette: kevés az idő, kevés a tesztelési lehetőség, az erővisszanyerő rendszerek miatt bonyolult és egyedi a technika. Ezek ugyanúgy sújtanák az Audit is, mint a Hondát, így én nem várnék azonnal megváltást tőlük.
Ettől függetlenül szurkolok minden olyan megoldásnak, ami színesebbé tenné a palettát, és legalább az esélyét növelné egy kiegyenlítettebb mezőnynek.
süti beállítások módosítása